Publicações
Alvarenga M. A. S., Guilhermino, C. S., Azevedo, T. G., Mansur-Alves, M., Alvares-Teodoro, J., Ribeiro, P. C. C., Teodoro, M.L.M., Bandeira,, P. F. R. (2023). Estudo longitudinal sobre saúde mental de estudantes universitários e a pandemia de COVID-19: comparações e perspectivas. Revista Interamericana de Psicologia, v. 57, e1838-e1838. https://journal.sipsych.org/index.php/IJP/article/download/1838/1115/6473
Alvarenga M. A. S., Ali, A. M., Guilhermino, C. S., Azevedo, T. G., Olimpio, K. F., Kersul, C., Cunha, G. L., Alvares-Teodoro, J., Ribeiro, P. C. C., Mansur-Alves, M., Teodoro, M.L.M., Bandeira, P. F. R. (2024). A Cross-Sectional Network Analysis Study Applied to the Depression Anxiety Stress Scale-21 (DASS-21): A New Factor Revealed. Mental Illness, 1-13. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1155/2024/9534110
Barbosa‐Pereira, D., Martins, P. S., Ferreira‐Junior, L. A., da Costa, M. F. A., Paixão, J. P. C., Costa, R. R., … & Mansur‐Alves, M. (2022). Is working memory training efficient? Effects on IQ and school performance in Brazilian children. Applied Cognitive Psychology, 36(2), 332-345. https://doi.org/10.1002/acp.3921
Barbosa-Pereira, D., Ferreira-Junior, L. A., Souza, E. R., Galvão, H. A. , Mendonça, C. M., Saldanha-Silva, R., Mansur-Alves, M. (2019). Development and Content Validity of a Computerized Cognitive Training Program for Children. NEUROPSICOLOGIA LATINOAMERICANA, v. 11, 52-65. https://www.neuropsicolatina.org/index.php/Neuropsicologia_Latinoamericana/article/view/450/265
Barbosa‐Pereira, D., Rabelo, I. N., Pinheiro, I. F., Mansur-Alves, M. (2024). Questionário de Levantamento de Estratégias para Treinos Cognitivos: Desenvolvimento e Evidências de Validade de Conteúdo. Recital – Revista de Educação Ciência Tecnologia de Almenara, v. 5, 140-156. https://recital.almenara.ifnmg.edu.br/index.php/recital/article/view/487
de Sousa, M. M., de Almeida, D. A. R., Mansur-Alves, M., Huziwara, E.M. (2022). Characteristics and Effects of Entrepreneurship Education Programs: a Systematic Review. Trends in Psychology, 1-31. https://link.springer.com/article/10.1007/s43076-022-00197-0
Felix, L. M., Mansur-Alves, M., Santos, M. T. ; Jamison, L., Golino, H. (2021). Longitudinal impact and effects of booster sessions in a cognitive training program for healthy older adults. ARCHIVES OF GERONTOLOGY AND GERIATRICS, v. 94, 104337. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33497912/
Ferreira, I. M. F., Barletta, J. B., Mansur-Alves, M., Neulfed, C. B. (2022). DO AUTOCONHECIMENTO AO AUTOCONCEITO: REVISÃO SOBRE CONSTRUTOS E INSTRUMENTOS PARA CRIANÇAS E ADOLESCENTES. PSICOLOGIA EM ESTUDO (ONLINE), v. 27, 1-19. https://www.scielo.br/j/pe/a/XQrsmHHnN7g7SSkYGpcPjqb/
Ferreira, I. M. F., Mansur-Alves, M., & Neulfed, C. B. (2024). Construção e evidências de validade de conteúdo da Escala Pictórica de Autoconhecimento para Crianças e Adolescentes (EPAC-CA). REVISTA BRASILEIRA DE TERAPIAS COGNITIVAS (IMPRESSO), v. 19, 1-103. http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1808-56872023001000093